MAGAZÍN KOMORNÍK

OKRESNÍ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA DĚČÍN

Publikováno: 11. 3. 2025

Autor: Martin Zíka - OHK Děčín

Obor: Cestovní ruch

Lokalita: Děčín

Cestovní ruch na Děčínsku:

CESTOVNÍ RUCH A TURISTIKA V ÚSTECKÉM KRAJI - SEZÓNA 2025

Kreativní seminář pro pracovníky informačních center a manažery cestovního ruchu. Tříhodinový kurz (6 tematických půlhodinových bloků) se věnuje aktuálním otázkám, které úzce souvisejí s organizovanou turistikou a cestovním ruchem v Ústeckém kraji. Pořádá Turistický magazín ve spolupráci s OHK Děčín ve čtvrtek 20. 3. 2025 od 10 do 13+ hodin (prezentace účastníků od 9.30 hodin). Místo konání: učebna OHK Děčín, Myslbekova 3, 405 01 Děčín 1 (u Masarykova náměstí)

Kurz o cestovním ruchu v Ústeckém kraji.

Česká ekonomika se v současné době nenachází v dobré kondici. Cestovní ruch může být nadějnou cestou ke zlepšení, pakliže se tento obor vymaní ze závislosti na dotacích a bude rozvíjen na základě principů lokální ekonomiky. O tom, co to znamená, si více povíme na připravovaném semináři.

Foto: Martin Zíka

TÉMATA SEMINÁŘE:

1) Možnosti propagace měst a obcí / jak oslovit správnou cílovou skupinu
2) Mediální dovednosti / jak psát účinné texty a tvořit poutavou grafiku
3) Přínos cestovního ruchu pro oživení lokální ekonomiky / nabídka místních služeb
4) Synergická spolupráce mezi poskytovateli služeb / a nejen mezi nimi
5) Propagace turistických akcí pro širokou veřejnost / s Klubem českých turistů
6) Novinky turistické infrastruktury v Ústeckém kraji / příklady dobré praxe
7) Debata k tématům a také o potřebách pracovníků informačních center / jak to vidíte vy

Formou živé společné debaty na dané téma budete informováni o novinkách, sdělíme si postřehy o tom, jakým směrem dále rozvíjet cestovní ruch, vyhodnotíme vaše zkušenosti a postřehy a zamyslíme se nad tím, jak je využít v praxi.

Seminář není hrazen z dotačních programů, a proto je zpoplatněn: 1250 Kč za účastníka. Účast na semináři je potřeba objednat a následně platbu uhradit před konáním semináře, nejpozději do 18. 3. 2025.

Objednávky vystavujte na: redakce@turisticky-magazin.cz (na základě objednávky vám bude vystavena faktura k úhradě).

V případě, že Vám termín semináře nevyhovuje, a přesto byste měli zájem o jeho absolvování v jiném termínu, dejte nám to na vědomí (vystavením nezávazné předobjednávky). V případě dostatečného zájmu připravíme nový termín a budeme Vás informovat o konání akce.

LEKTOR MARTIN ZÍKA (šéfredaktor Turistického magazínu) K TÉMATU:

„Aktuálně můžeme sledovat, že se rozvoj cestovního ruchu od pandemie Covidu přibrzdil. Potýkáme se s mnoha problémy, jako je omezení podpory rozvojových projektů, dramatický nárůst cen služeb včetně veřejné dopravy, snižuje se dostupnost turistických cílů, a podobně. Přitom právě schopnost přilákat solventní turistickou veřejnost z tuzemska a zahraničí do našich měst a obcí je zásadním faktorem, který zaručuje udržitelnost služeb a občanské vybavenosti. Prostřednictvím turistů proudí peníze do lokální ekonomiky, což umožňuje provozovat památky, restaurace, kulturní zařízení, naučné stezky a tak dále. Proto bychom neměli na rozvoj cestovního ruchu rezignovat, ale právě naopak, zaměřit na něj svou pozornost“.

„Ústecký kraj má nejméně šest velmi atraktivních turistických destinací. Jsou to České středohoří, České Švýcarsko, Krušné hory, Dolní Poohří, České nizozemí a Lužické hory. Každá z nich má jedinečný charakter a velký potenciál. Bohužel zatím neumíme tento potenciál plně rozvinout a využít, jako to umějí třeba naši sousedé v příhraničním Sasku a v dalších okolních zemích. Pro příklady dobré praxe nemusíme chodit daleko. Jde hlavně o to, abychom vytvořili synergii mezi poskytovateli služeb, destinačními agenturami a managementem cestovního ruchu. Česky se tomu říká - táhnout za jeden konec provazu.“

„Za uplynulé dvě dekády bylo na území Ústeckého kraje vytvořeno bezpočet strategií cestovního ruchu různého formátu - pro města, destinace, agentury i celý kraj. Většina z těchto strategií obsahuje inspirativní informace a zajímavé analýzy. Bohužel je provází společný neblahý osud, a to, že pod tíhou jiných priorit končí většinou v šuplíku. Jen velmi málo měst a obcí vytvořilo pozici profesionálního koordinátora cestovního ruchu, který má za úkol řídit a prosazovat realizaci schválených strategií. A proto v oblasti rozvoje cestovního ruchu přešlapujeme (zatím) na místě. Naštěstí máme v dnešní době k dispozici silné mediální nástroje, které nám pomohou dát věci do pohybu. A co jiného by mělo být v pohybu, než právě cestovní ruch?“

JINÉ ČLÁNKY